środa, 15 maja 2013

klopsiki w sosie pomidorowym


Szybki obiad, smaczny i bez zbędnego skomplikowania:) Tradycyjne klopsiki , smaczny sos i obiad gotowy!

Składniki:
- 500 g mięsa mielonego ( może być wieprzowe, może być drobiowe)
- jajko
- bułka tarta
- łyżeczka suszonej natki pietruszki
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- sól, pieprz
- świeża bazylia
- butelka passaty ziołowej, czyli przetartych pomidorów ( 700g)
- 2 ząbki czosnku

Do mięsa mielonego dodajemy jajko, bułkę tartą, natkę pietruszki,  mąkę ziemniaczaną, doprawiamy je i dokładnie mieszamy. Formujemy niewielkie klopsiki.
Na patelni rozgrzewamy troszkę oleju i wrzucamy posiekany czosnek. Po chwili układamy klopsiki i obsmażamy razem z czosnkiem na złoto. Następnie zalewamy całość passatą, przykrywamy i gotujemy na małym ogniu. Doprawimy do smaku solą, pieprzem i ewentualnie ulubionymi ziołami. Kiedy klopsiki będą gotowe, dekorujemy świeżą bazylią.
Podajemy z ziemniakami, makaronem, jak lubimy:)

Smacznego!

25 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie pulpeciki.
    Są świetne i do tego młode ziemniaczki z koperkiem puszności...

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi zrobiłaś smak na coś pomidorowego :))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mam ochotę dziś na taki obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic prostszego:) trochę mięsa i pomidorów i do dzieła;))

      Usuń
  4. Takie proste dania smakują najbardziej! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie jedzonko!!mięsko i sos pomidorowy!!coś dla mnie!A tak to pięknie pokazałaś,że jeść się chce!
    Ja kupuję na mielone kotleciki zawsze biodrówkę,i troszkę boczku do tego,,,sama mielę,,spróbuj kiedyś!Pozdrawiam i chyba nie zasnę takiego mi smaka narobiłaś!hihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zwykle robię z szynki, albo drobiowe, dzięki i pozdrawiam!!:)

      Usuń
  6. po prostu pyszna klasyka!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj zjadłoby się, zjadło...:-) Jakby mnie nie było, to życzę powodzenia z komunią:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, przyda się, bo szał przed-Komunijny trwa:)))

      Usuń
  8. uwielbiam takie klopsiki:) każdy dodatek pasuje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Takim klopsikom mówię TAK:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ mnie tu długo nie było, a takie pyszności mnie omijają... Danie jak najbardziej godne polecenia, sama takie klopsiki z sosem pomidorowym bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że jet tylu zwolenników klopsików;)))

      Usuń
  11. Jak ja dawno nie jadłam takich klopsików :)) A je uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepraszam.Ja to amator w kuchni.Ile takie klopsiki trzeba gotować?Trochę niedorobiony taki przepis jak dla mnie.Pewne rzeczy nie dla wszystkich są oczywiste :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klopsiki gotujemy na wolnym ogniu do czasu , kiedy mięso nie będzie surowe, najlepiej wyjąć jednego większego klopsika i przekroić na pół, powinien być soczysty i delikatny,,,
      konkretnego czasu nie podaję, bo jedni robią większe klopsiki, inni mniejsze i czas gotowania będzie różny.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  13. zrobiliśmy z mężem i było pychaaaa:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Klopsy i Sex..Udany Dzień....

    OdpowiedzUsuń