sobota, 27 września 2014

żeberka z szybkowaru



Stałam się szczęśliwą posiadaczką szybkowaru :)
Dosyć długo nie mogłam podjąć decyzji czy go kupić, ale w końcu stało się i na pierwszy ogień poszły żeberka.
Jestem bardzo zaskoczona, że w tak krótkim czasie (25 minut gotowania właściwego)  mogłam podać rodzinie aromatyczne, soczyste i delikatne mięso!
Muszę  przyznać, że trochę się bałam bo nigdy w takim garnku nie gotowałam, jednak na straży stał mąż i dzielnie we wszystkim pomagał i nadzorował pracę szybkowaru :))
Myślę, że nie będę żałowała tego wydatku. W garnku tym można dusić mięso, gotować zupy czy warzywa na parze.

Składniki:
- 1 kg żeberek
- 3 marchewki
- 2 cebule
- ząbek czosnku
- sól, pieprz
- 3 szklanki bulionu
- 2 listki laurowe
- kilka ziarenek ziela angielskiego

Żeberka kroimy na kawałki , posypujemy solą i pieprzem i obsmażamy na patelni, następnie przekładamy je do szybkowaru.
Na tej samej patelni podsmażamy pokrojoną cebulę ( pod koniec dorzucamy posiekany czosnek) i dodajemy do żeberek.
Marchewki kroimy w kawałki i również dorzucamy do żeberek.
Całość podlewamy bulionem, dodajemy listki i ziele.
Szybkowar zamykamy i stawiamy na kuchence.
Są dwie opcje ustawienia ciśnienia. Wybieramy tą do mięsa i włączamy gaz/ rozgrzewamy płytę (zależy od kuchenki).
Czas gotowania liczymy od momentu, kiedy para zacznie się wydostawać równym strumieniem z zaworu.
Wtedy zmniejszamy płomień na średni lub nawet mniejszy i odliczamy 25 minut.
Po tym czasie wyłączamy kuchenkę i ustawiamy zawór na odprowadzenie pary. Kiedy przełącznik wskaże, że w urządzeniu nie ma już ciśnienia możemy bezpiecznie otworzyć garnek.
Mięso wychodzi bardzo soczyste!

Smacznego!

19 komentarzy:

  1. Hmmm nie używałam szybkowaru. Ale takie żeberka to ja bym ino migiem zjadła <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłem szybkowar i nie żałuję 1-go dnia trzy potrawy i pychota. ( bigos, wołowe i zerka )

      Usuń
    2. Ja swój szybkowar uważam za jeden z najlepszych zakupów do kuchni :)

      Usuń
  2. Pysznie wyglądają :-) szybkowar chodzi za mną od jakiegoś już czasu :-) może napisze list do mikołaja :-) pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeberka, palce lizać. A szybkowar, jak widać doskonały. Muszę i ja dojrzeć do decyzji, żeby go kupić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu po ugotowaniu kilkunastu potraw stwierdzam, że to najlepszy garnek jaki kupiłam:)

      Usuń
  4. Bardzo smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety szybkowaru na razie nie posiadam, ale Twoje żeberka wyglądają smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam szybkowar i myślę, że to mój najlepszy garnek:-) Ale żeberek to nigdy w nim nie robiłam. Koniecznie do nadrobienia, narobiłaś mi apetytu:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne te żeberka! Zapraszam do siebie, gdzie gotuję w szybkowarze praktycznie wszystko! www.szybkoszybkowar.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w szybkowarze gotuje wszystko, a najczęściej zupy:). Karolina.

    OdpowiedzUsuń
  9. SZYBKOWAR - to najlepszy mój przyjaciel w kuchni!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tez posiadam i uwielbiam,robiłam jak do tej pory, zeberka, golonka, kurczaka, golabki, i mięso na galaretkę ;) Wszystko pycha

    OdpowiedzUsuń