środa, 5 września 2012

tarta z jabłkami











Moja ulubiona tarta z jabłkami! Jest słodka, pachnąca jabłkami i cynamonem, z kruchym ciastem i ciepłym nadzieniem jest po prostu pyszna :)) W moim domu znika w kilka chwil, chyba zacznę piec po dwie sztuki:))

Składniki na ciasto:
- 300g mąki
- 100g cukru pudru
- 2 żółtka
- 190g masła

nadzienie: 4 jabłka, cukier brązowy (ilość według uznania), dużo cynamonu

Z  podanych składników zagniatamy ciasto. Chłodzimy przez godzinę w lodówce, a następnie dzielimy na dwie części - dużą i mniejszą, z której powstanie kratka. Większą wałkujemy i wykładamy na posmarowaną masłem formę do tarty. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 15 minut.
W między czasie jabłka kroimy i wrzucamy na patelnię, zasypujemy cukrem i cynamonem. Smażymy aż owoce się zeszklą i nieco zgęstnieją.
Na podpieczone ciasto wykładamy nadzienie , a z pozostałej części ciasta robimy wałeczki, spłaszczamy lekko i układamy kratkę na wierzchu tarty.
Wstawiamy ponownie do piekarnika na 30 minut.
Smacznego!

34 komentarze:

  1. oj widzę, że i u mnie i u ciebie jesień w pełni;) mnie się takie wypieki kojarzą z jesienią:) cudowna tarta, piękna krateczka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:)) już u mnie faktycznie pachnie jesienią:)

      Usuń
  2. klasyka :) ale jaka pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tarty z jabłkami. Niezawodne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zmieniłam adres bloga, dlatego jeśli obserwowałas Relishingmeals.blogspot.com obserwujesz, jest już nieaktualny. Problemy techniczne były tego powodem. :( Zapraszam na nowy: relishmeals.blogspot.com

    Pzxodrawiam,
    whiness

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wpisuję nowy adres ale jakoś nie odsyła do bloga....daj znać czy już jest dostępny

      Usuń
  5. Normalnie "NIEBO W GĘBIE", gorąco polecam, kto nie próbował niech żałuje !!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj zrobiłam Tarte z Pani przepisu i przyznam, że jest przepyszna. Od dawna chciałam coś takiego przyrządzić i w końcu mi się to udało :) Mam nadzieje że nie pogniewa się Pani, gdy wrzucę przepis z moimi foteczkami, aby podzielić się tymi pysznościami z innymi :D Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie.
    Sandra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój blog http://sandrixcook.blog.pl/ Sandra

      Usuń
    2. bardzo się cieszę, że tarta wyszła i posmakowała, oczywiście nie pogniewam się i chętnie obejrzę efekty:) pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Dziś robiłam - prosta, szybka i przede wszystkim PYSZNA!!! :) polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna :) Zrobiłam ją w piątek i do niedzieli nic nie zostało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem coś o takim szybkim znikaniu ciast ;) trzeba piec podwójnie ;)

      Usuń
  9. Tarta pyszna! Zrobiłam ją dziś do popołudniowej kawki i już nic nie ma:) Chyba muszę kupić drugą formę do tarty:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję, u mnie jest tak samo, jedna to zdecydowanie zbyt mało:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Pycha :) Super przepis na kruche ciasto, zawsze sie udaje :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. cieszę się bardzo, dziękuję i pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super tarta, najlepiej zrobic ( proporcje skladnikow x2) na duzej blaszce ( tej glebokiej ), ktora kupilismy wraz z piekarnikiem, wtedy mozna miec nadzieje ( ale tylko nadzieje), ze dla tworcy tego lakocia zostanie chociazby maly kawaleczek. Prosty, dobry przepis. Ja przed podpieczeniem spodu naklowam czy dziurkuje cala powierzchnie widelcem,wtedy sie nie podnosi podczas pieczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, to prawda:) Trzeba piec podwójną porcję bo jest walka o każdy kawałeczek tej tarty :)

      Usuń
  14. Cudo, naprawdę bardzo domowy blog :) I mam taką samą bluzkę jak Ty w nagłówku, bardzo ją lubię :) i zapraszam do mnie, czekam na Twoją ocenę :) http://nymuffin.blogspot.com/2014/03/apple-tartcrumble-tarta-jabkowa-crumble.html#.UycVU6h5OSo

    OdpowiedzUsuń
  15. Pytanko, jakiej wielkości formy używacie na tą ilość składników?

    OdpowiedzUsuń
  16. :) Piekłam dziś tartę tyle, że z truskawkami, niestety wyszła lekko twarda... Dlaczego? Może znasz odpowiedź?
    Dodałam wszystkie produkty,które są napisane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykle wychodzi mi w sam raz... Czasami jest to wina np.mąki albo piekarnik zbyt mocno zapieka. A czy ciasto było twarde też przy zagniataniu?

      Usuń
  17. Nie właśnie ciasto było genialne, może rzeczywiście to ja zbyt długo piekłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarza mi się piec jakieś ciasto po raz setny i nie wychodzi, a ja też nie wiem dlaczego. Zawsze robię tak samo i klops ;) Mam wrażenie, że czasami trafia mi się jakaś oszukana mąka, słabszej jakości i rujnuje ciasto. No tak bywa, ale grunt to się nie poddawać :)

      Usuń
  18. wspaniały przepis! wyszło pysznie! :)))

    OdpowiedzUsuń