czwartek, 7 listopada 2013

królik duszony w sosie śmietanowym




Potrzebowaliśmy odmiany od kurczaków i wieprzowiny, dlatego chętnie sięgnęłam po przepis na królika.
Jest to mięso chude i delikatne, w sam raz dla dzieci.
Według mnie, tak przygotowany królik jest świetnym pomysłem na obiad!
Wzorowałam się na przepisie Pascala z kuchni Lidla i nie żałuję, bo sos wyszedł bardzo smaczny, a mięso miękkie -  po prostu w sam raz!
Szkoda tylko, że nic nie zostało na następny dzień:)

Składniki:
- 1 tuszka królika
- 1 cebula
- 250 ml bulionu ( może być z kostki)
- 250 ml śmietany 30%
- 3-4 łyżki musztardy z gorczycą
- sól, pieprz
- olej
- łyżka masła

Z tuszki królika odkrawamy tłuszcz i sprawdzamy, czy w środku nic już nie ma, np. płucek czy serca. Jeżeli są, należy je usunąć.
Następnie dzielimy go na części. Ostrym nożem odcinamy tylne łapki. Należy wyczuć stawy i najpierw naciąć mięso, a potem ręką oddzielić chrząstki - "ukręcić".
Potem comber dzielimy na mniejsze kawałki. Najlepiej zrobić to tasakiem, ale można też większym nożem.
Pozostaje nam jeszcze górna część królika. Musimy naciąć mięso pod łopatkami , przeciąć stawy i oddzielić górne nóżki.
Część z żebrami dzielimy przecinając nożem  między nimi.

Przygotowane części  królika myjemy, osuszamy i posypujemy solą i pieprzem z każdej strony.
Cebulę siekamy.
W rondlu rozgrzewamy olej, następnie dodajemy masło i w momencie, kiedy zacznie się pienić, układamy kawałki królika i obsmażamy na złoto z każdej strony ( na dużym ogniu).
Następnie do mięsa wrzucamy cebulkę, mieszamy. Po chwili zalewamy całość bulionem, mieszamy, zmniejszamy ogień, przykrywamy i gotujemy 30-40 minut. ( co jakiś czas mieszamy)

Po tym czasie dolewamy śmietanę, a następnie dodajemy musztardę. Mieszamy i przykrywamy. Gotujemy jeszcze 15 minut.

Podajemy z ziemniakami lub kaszą, po prostu z czym lubimy:)

Smacznego!




60 komentarzy:

  1. Ale frykasy u Ciebie, no no :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Królika jeszcze nie jadłam i zjadłabym w takim śmietanowym sosie mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też się do tego królik Pascala przymierzam, smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam,że nigdy nie jadłam jeszcze królika:D bo sama nie wiem, co mama przemycała dla mnie jak byłam mała:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe no tak, mamy zwykle coś przemycają dzieciom ;)

      Usuń
  5. Nie jadłam królika i niestety nie zjem i nie zrobię. Mój mąż boleje nad tym. Chętnie podpowiem jemu o Twojej stronie, niech chociaż oko nacieszy. Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie drażnijmy męża;)
      Cóż, ja też nie wszystko jem i nie wszystko robię, więc Cię rozumiem bardzo dobrze:)

      Usuń
  6. taki króliczek jest najlepszy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychota,a jak profesjonalnie rozebrany,super.Oj, narobiłem ja się tych królików dla Angoli w Anglii.Jest to bardzo dobre,oczywiście jak dobrze przyrządzone mięso.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa, ja nie mam takiego doświadczenia jak Ty, ale mam nadzieję, że z czasem je zdobędę:) pozdrawiam!

      Usuń
  8. a widzisz! niepotrzebnie tak się bałaś tego królika:) wyszedł ci wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  9. To niestety danie nie dla mnie, ale domyślam się, że przyrządziłaś je wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie przyrządzałam królika, Tobie poszło super! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Taki królik w śmietanie jest serwowany w naszej rodzinie od pokoleń. Tylko bez musztardy, dlatego następnym razem spróbuję jej dodać:-) Smaka mi narobiłaś:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Marzenka, mam nadzieję, że Ci posmakuje:) moim zdaniem, musztarda nadaje fajny smak i sos jest bardzo smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hehe, króliczek jest obecnie moim częstym daniem;);) co prawda nie z przepisu Pascala, ale mojej mamy;) świetne i faktycznie lekkie, ale pożywne danie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio będąc w jakimś dużym markecie "rzucił mi się na oczy"królik własnie, ale jakoś nie zajarzyłam by go kupić :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Królik jest mega zdrowy, tak samo jak mięso z gołąbków. Pojadłabym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gołębi nie robiłam, nawet nigdy nie próbowałam...ciekawe jak smakują:)

      Usuń
  16. Nigdy nie jadłam,,i pewnie dużo straciłam,,,!

    OdpowiedzUsuń
  17. Z królika,to jadłam kiedyś tylko pasztet :) Może kiedyś się skuszę na jakiś eksperyment kulinarny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Królika którego ja robię dziś dziwnie pachnie czy może być źle oczyszczony?kupą kurzą zalatuje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, myślę, że mięso może być po prostu nieświeże. Wiele razy gotowałam królika, ale nigdy nie zdarzyło mi się, żeby śmierdział, tak jak opisujesz. Każde mięso ma swój specyficzny zapach, ale w takim wypadku radziłabym tego królika nie jeść.

      Usuń
  19. super przepis już po raz drugi z niego korzystam,królik smaczy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że przepis się przydaje i królik smakuje! Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Też się zastanawiałam nad zrobieniem tego, jednak jeszcze nie udało mi się, ciągle coś na szybko, bo nie ma czasu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie to rozumiem, ja też ostatnio ciągle w biegu:)

      Usuń
  21. Królik jest przepyszny,a sos poezja :) dzieki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepis pierwsza klasa. Królik delikatny, a sos po prostu świetny. Polecam wszystkim nawet początkującym w gotowaniu bo bardzo łatwo przygotować takiego królika, a jak smakuje ;-P

    OdpowiedzUsuń
  23. Królik się moczy. Chyba dziś za późno by go smażyć bo nie mam śmietany. Ale jeśli go posole i będzie na noc w lodówce to nie powinno nic mu się stać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic mu nie będzie, ja też często zostawiam posolone mięso i gotuję następnego dnia. Co poradzić jak czasu brakuje :)

      Usuń
  24. A ja czesto jadam mieso z krolika...troche eksperymentuje..lecz w sosie smietanowym i musztarda z gorczyca jest super

    OdpowiedzUsuń
  25. Królik w sosie śmietanowym to smaki moich dzieci jak były małe :) pychota . Mięsko białe , delikatne :) palce lizać .Jutro właśnie robię królika w sosie śmietanowym ,polecam .

    OdpowiedzUsuń
  26. Królik w sosie śmietanowym to smaki moich dzieci jak były małe .Mięsko białe delikatne , pychota :).Jutro robię królika w sosie śmietanowym :).

    OdpowiedzUsuń
  27. Królik w sosie śmietanowym to smaki moich dzieci jak były małe .Mięsko białe delikatne , pychota :).Jutro robię królika w sosie śmietanowym :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, że dla dzieciaków dania z królika są super, moje bardzo lubią :)

      Usuń
  28. Pyszny :) Kolejny raz robię i smakuje wszystkim :) :) Dziękuję za przepisik ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dawno nie robiłam królika, jakieś 15 lat wstecz. Dzisiaj robię po długiej przerwie i nie wiem czy sie uda wydobyć zapamiętany smak. Dzięki za przepis. Jutro jemy królika. Lubię ugotować coś w sobotę a niedzielę mam wolną....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak lubię :))
      Kiedy mam okazję kupić dobrego królika,gotuję też wywar i zamrażam na później..

      Usuń
  30. ja jeszcze obtaczam w mące

    OdpowiedzUsuń
  31. Właśnie zrobiłam królika w sosie śmietanowym...jest pyszny...dzięki za przepis...:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zrobiłam...ten królik w śmietanie został dodany do mojego zeszytu z przepisami! Nie dodałam musztardy ze wgz na dzieci, ale był i tak wyśmienity. Wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  33. bardzo mi miło, dziękuję za komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wspaniały przepis, właśnie zrobiłam i jestem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, cieszę się i pozdrawiam 😊

      Usuń
  35. Chyba pierwszy koment od paru lat...



    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo dobry wyszedł, zresztą mięso królika zawsze jest dobre :-)

    OdpowiedzUsuń