czwartek, 15 maja 2014

omlet z sardynkami firmy Graal

Dzisiejszy dzień zaczęłam od smacznego śniadania :)
Jedliście kiedyś omlet z sardynkami? Nie? Ja też wcześniej nie jadłam, dzisiaj zrobiłam go po raz pierwszy!
To była bardzo dobra decyzja :)
Zazwyczaj robię omlety na słodko- dla dzieci, lub z dodatkiem mięsa - dla męża.
A dzisiaj postanowiłam przyrządzić inaczej.

Dzięki uprzejmości firmy Graal mam możliwość spróbowania sardynek i łososia w różnych sosach.
Zjedzenie ich tak po prostu było by zbyt proste :)
Zamierzam wykorzystać je jako składnik różnych potraw i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Cieszą mnie szczególnie rybki Graalki, przeznaczone dla dzieci. Są w dwóch smakach Łosoś w sosie pomidorowym a'la pizza i Łosoś w sosie pomidorowym a'la ketchup :)
Moje dzieci jak tylko zobaczyły opakowanie, od razu miały ochotę na ich zjedzenie.

Zwykle żywność konserwową omijam z daleka, ale jeśli chodzi o ryby, to często wykorzystuję je w sałatkach, pastach kanapkowych itd.
Idealnie byłoby, gdybyśmy mogli kupić zawsze świeżą rybę , która nie byłaby ekstremalnie droga....
Ja nie mam w pobliżu sklepu rybnego. Wszystko co mogę kupić, nie jadąc 10 km, to mrożonki.
Dlatego uśmiecham się dzisiaj do moich sardynek i zjadam omlet z apetytem ;)

Składniki na 1 omlet:
- 2 jajka
- 1 łyżka mąki
- sól, pieprz
- pół puszki sardynek w sosie pomidorowym firmy Graal
- masło do smażenia

Białka ubijamy na sztywno, następnie dodajemy rozmącone żółtka i delikatnie mieszamy.
Do masy jajecznej przesiewamy mąkę, delikatnie doprawiamy solą i pieprzem.
Masę wylewamy na dobrze rozgrzaną patelnię i smażymy na maśle.
Kiedy wierzch zacznie się ścinać, delikatnie odwracamy na drugą stronę.
Wykładamy sardynki i składamy omlet na pół.

Smacznego!

15 komentarzy:

  1. ja za rybami z puszki nie jestem, ale lubię pastę czasami zrobić :) ciekawią mnie te dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na omlet :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. baaardzo lubię sardynki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta ja też lubię sardynki :))

      Usuń
  4. świetny!:) z rybką jeszcze nie robiłam,

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze można do czegoś wykorzystać, w smaku są dobre, a te dla dzieci nie mają ości i dla mnie to duży plus:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A to ciekawostka! Nie wpadłabym na takie połączenie składników :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie przepadam za rybami z puszki, bardzo rzadko kupuję :(

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm... wygląda smakowicie... zgłodniałam!

    OdpowiedzUsuń
  9. ileż pyszności dostałaś:) super sprawa;) a omlet z pewnością smakował:)

    OdpowiedzUsuń
  10. To tak, jak ja. Omlety zawsze jadłam na słodko. Ciekawą propozycję przedstawiasz. A czemu nie spróbować?

    OdpowiedzUsuń
  11. No proszę, jakie pomysłowe danie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wykorzystam przepis. Super!

    OdpowiedzUsuń
  13. dzięki dziewczyny, polecam takie połączenie , bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń