niedziela, 22 marca 2015

babka z majonezem



Dzisiaj u mnie babka :)
Jeżeli chodzi o tego rodzaju wypieki to różnie z tym u mnie bywa. Nie zawsze mi się one udają, ale z tą babeczką jest inaczej:) Nie ma przy niej dużo pracy, a wychodzi bardzo smaczna!
Polecam na Świąteczny stół!

Składniki:
- 5 jajek
- 3/4 szkl cukru ( drobnego do wypieków)
- 3/4 szkl mąki pszennej
- 3/4 szkl mąki ziemniaczanej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 4 czubate łyżki majonezu
- skórka otarta z jednej cytryny lub aromat cytrynowy
- masło do natłuszczenia formy

* jajka i majonez powinny mieć temperaturę pokojową

Formę do babki - z kominem- poj. ok 2,5  l, smarujemy masłem.
Jajka wbijamy do miski i miksujemy na puszystą, prawie białą  masę dodając stopniowo cukier.
Następnie dodajemy po łyżce majonez i mieszamy na najniższych obrotach do połączenia składników.
Obie mąki i proszek do pieczenia przesiewamy do osobnej miski, a potem stopniowo dodajemy do masy jajecznej i mieszamy delikatnie szpatułką lub łyżką .Na koniec wsypujemy skórkę z cytryny. Delikatnie mieszamy.
Ciasto przelewamy do formy i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni na 50 minut.
Każdy piekarnik inaczej piecze, dlatego najlepiej sprawdzić patyczkiem, czy ciasto się upiekło.
Pieczemy bez termoobiegu.

* uprzedzam pytania- majonezu nie czuć w cieście ;))

Smacznego!

26 komentarzy:

  1. Babka musi być na święta obowiązkowo

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja ulubiona, ta z majonezem najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda. Wypieczona jak ...marzenie. Muszę upiec taką babkę z majonezem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie z babkami też jest różnie. Często niestety wychodzi mi zakalec, zwłaszcza gdy nie trzymam sie tego, aby wszystkie składniki miały temp. pokojową.
    Babkę majonezową uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to tak jak u mnie:) Ale ta babeczka jakoś mi się udaje:)

      Usuń
  5. też mam odwieczny problem z takimi babkowymi ciastami :) ale twoje wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Babeczka wyszła Ci pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie Ci wyszła ta babka, jeszcze nigdy nie robiłam z majonezem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale puszysta, zapisuję do babek, może znajdę czas by ją upiec :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pysznie, ale nie mam pojęcia o co chodzi z tym majonezem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Majonez zastępuje masło lub olej w babce. Wychodzi lekko wilgotna i bardzo smaczna:) Ze wszystkich babek , które próbowałam piec, ta mi się udaje:)

      Usuń
  10. Swietna propozycja swiateczna, mniam

    OdpowiedzUsuń
  11. ale cudownie wyszła ci ta babeczka, nie mogę się napatrzeć:) kusisz mnie nią bardzo, tym bardziej, że marzę o niej od dawna:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie koniecznie musisz wypróbować:))

      Usuń
  12. Właśnie wylądowała w piekarniku. Ryzykuję i piekę z termoobiegiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. hmmm dużo ostatnio słyszę o babkach z majonezem, ale nigdy takiej nie próbowałam… twoja wygląda super! wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  14. W końcu muszę upiec babkę z majonezem, bo aż wstyd się przyznać - nigdy nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń