poniedziałek, 16 marca 2015

super łatwy chleb z mąki krupczatki


W natłoku codziennych zajęć i zwalczania kolejnych infekcji u dzieci, blogowanie zeszło na dalszy plan. Jednak ostatnio wzięłam się nieco w garść i wypróbowałam przepis na nowy chlebek :)
Jest bardzo prosty  w przygotowaniu i jestem pewna, że każdemu się uda.
Ciasto wystarczy wymieszać łyżką, wyrasta krótko , a sam chleb jest wilgotny i smaczny!
Sylwia dziękuję za przepis!

Składniki:
- 500 g mąki krupczatki
- 1 saszetka suszonych drożdży ( 7g)
- 1/2 szkl otrębów owsianych
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka płaska cukru
- 1/2 l ciepłej wody

Mąkę, drożdże, otręby, sól i cukier wsypujemy do miski, mieszamy, następnie wlewamy powoli ciepłą wodę i mieszamy łyżką, aż powstanie ciasto.
Przykrywamy je ściereczką i odstawiamy na 15- 20 minut w ciepłe miejsce, żeby troszkę podrosło.
Potem przekładamy je do formy ( użyłam keksówki 14x26cm) , przykrywamy i ponownie odstawiamy na ok. 20 minut.
Następnie formę wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni na 50 minut.

* zamiast otrębów do ciasta możemy  wsypać np. pestki słonecznika, czarnuszkę lub suszone pomidory

Smacznego!

24 komentarze:

  1. Fantastyczny chlebek, takiego jeszcze nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie próbowałam chleba na mące krupczatce ;) Wygląda bardzo ładnie! Karmel, sił i zdrowia dla Was!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Renia, coś nas w tym roku mocno rozkłada....Dobrze, że coraz więcej słońca ostatnio mamy:)

      Usuń
  3. Pyszniasta propozycja na domowe pachnące pieczywo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo łatwy do zrobienia. Pięknie wygląda... więc zapisuję przepis. Koniecznie zrobię, bo chlebuś wygląda tak ładnie i kusi ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam go już kilka razy, jest bardzo smaczny, a dodatkowo można go jeszcze wzbogacić ziarnami:)

      Usuń
  5. Pięknie wyrósł i pachnie, aż u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No widzę, że skusiłaś się na chleb:-) Jeszcze wypróbuj na zakwasie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już widziałam i na zakwasie:-)

      Usuń
    2. skusiłam się i nie żałuję, a ten na zakwasie był bardzo smaczny! szkoda tylko, że zakwas zmarnowałam i muszę zaczynać od nowa.. ale takie uroki zakwasu:)

      Usuń
  7. świetny - podoba mi się, że jest tak łatwy i tak szybki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny chleb i faktycznie wygląda na łatwy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. jestem jestem Kochana:) tylko inne obowiązki odciągają od bloga:)

      Usuń
  10. Muszę koniecznie go zrobić,bo wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wlasnie sie piecze😊 robie go dzisiaj drugi raz . Ciekawe czy bedzie taki pyszny jak za pierwszym razem.

    OdpowiedzUsuń