piątek, 18 grudnia 2015

ciasteczka anielskie oczka


Dawno mnie tutaj nie było, jednak pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć , a doba nie chce się niestety wydłużyć... Zatęskniłam za blogiem i musiałam w końcu tutaj zajrzeć :)
Kiedy wpadły mi w oko ciasteczka na blogu u Uli ( wkuchniuli.blogspot.com ) wiedziałam, że muszę je koniecznie upiec :) Zrobiłam od razu z podwójnej porcji ciasta, ponieważ miałam zamiar zapakować je w Świąteczną puszkę i zrobić komuś niespodziankę...
Przepis podaję nie zmieniony, taki jak u Uli.

Składniki:
- 240g mąki pszennej
- 150g masła
- 2 żółtka
- 70g cukru pudru
- cukier waniliowy
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- skórka otarta z cytryny
- szczypta soli

* ulubiona konfitura

Z podanych składników zagniatamy ciasto, owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na dwie godziny.
Z ciasta formujemy kuleczki, delikatnie robimy palcem dziurkę i napełniamy konfiturą.
Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na 15 - 20 minut ( w zależności od piekarnika i wielkości ciasteczek).

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. No to Cię nie było...A ciasteczka robię podobne i są pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepadłąś bez śladu , wróciłaś w wielkim stylu, ciasteczka przepysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne ciasteczka :) Fajnie, że wróciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki dziewczyny! Pozdrawiam Was serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń