środa, 4 kwietnia 2012

murzynek

Dzisiaj pora na murzynka :) Przepis znalazłam na blogu Drobiazgi Domowe i wydał mi się łatwy do zrobienia, ponieważ wszystkie składniki trzeba tylko dobrze zmiksować. Poza tym zdjęcia były tak bardzo zachęcające, że postanowiłam upiec sobie własnego murzynka ;)) No i wyszedł pyszny, lekko wilgotny, dodatkowo polany czekoladą i posypany wiórkami kokosowymi....mniam..
Składniki:
- 2 szkl mąki
- 1 szkl cukru
- 3/4 szkl oleju
- 1 szkl mleka
- 2 jajka
- 2 łyżki dżemu
- 2 łyżki kakao
- trochę cynamonu
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody

Wszystkie składniki miksujemy na gładkie ciasto i przelewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. Pieczemy, aż patyczek wbity w ciasto będzie suchy. U mnie trwało to ponad godzinę, ale wszystko zależy oczywiście od piekarnika i wielkości formy ( w mojej niedużej keksówce ciasto było wysokie, przez to dłużej się piekło).
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz