poniedziałek, 9 lipca 2012

kabaczek w zalewie

Przyszła pora na kabaczka :) W zeszłym roku po raz pierwszy robiłam kabaczki w zalewie i bardzo mi posmakowały. Przepis otrzymałam od sąsiadki i postanowiłam wykorzystać go również w tym roku. Kabaczek smakuje super i jest świetny jako dodatek do obiadu.

Składniki:
- 6 szkl wody
- 2 szkl cukru
- 1 szkl octu
- 1 przyprawa curry 20 g
- 1 płaska łyżeczka soli
- 2 ząbki czosnku
- cebula
- liście selera

* 2 duże kabaczki - umyte, obrane i pokrojone w dużą  kostkę

Gotujemy zalewę z wody, cukru, octu, curry, soli i czosnku. Na dno wyparzonych słoików układamy  liść selera i plaster cebuli, wkładamy pokrojone kabaczki i zalewamy gorącą zalewą. Od razu zakręcamy i odwracamy do góry dnem.
Gotowe!

2 komentarze:

  1. ciekawa propozycja, ja jeszcze kabaczka w weki nie pakowałam:) chętnie spróbowałabym jak taki smakuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli lubisz curry to na pewno ci posmakuje:)) plus jest taki, że poza fajnym smakiem nie robi się "rozciapany" tylko pozostaje lekko twardy, szczerze polecam!

      Usuń