czwartek, 26 czerwca 2014

dżem z czerwonej i czarnej porzeczki


Nadszedł najpiękniejszy sezon, a wraz z nim świeże , pyszne owoce!
Część z nich dzieciaki zjadają prosto z krzaczków, a to co zostanie ja pakuję do słoiczków :)
Tym razem zrobiłam dżem porzeczkowy. Bardzo smaczny, lekko kwaskowaty, a co najważniejsze domowy, bez sztucznych dodatków.
Jeżeli macie porzeczki to gorąco polecam, bo przygotowanie jest bardzo proste!

Składniki -ilość według uznania - u mnie mniej więcej tak:
- ok. 1 kg porzeczki czerwonej
- ok. 300 g porzeczki czarnej
- cukier

Umyte, przebrane porzeczki zasypujemy cukrem.
Ja przygotowuję je od razu w garnku, w którym będą gotowane. Ilość cukru zależy od Was, czy ma to być mocno słodki dżem, czy kwaskowaty.
Odstawiamy je na kilka godzin, można również na całą noc i zabrać się do pracy rano .
Dżem gotujemy na małym ogniu, często mieszając i zbierając szumowiny.
Kiedy zgęstnieje, gorący dżem przekładamy  do suchych, wyparzonych słoiczków, zakręcamy i odstawiamy do góry dnem.

Smacznego!

21 komentarzy:

  1. z domowymi przetworami to ja raczej nie mam po drodze, ale widzę, że to poważny błąd:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię dżemy z porzeczek. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności, ja w tym roku zrobiłam kilka słoiczków dżemu z czerwonej porzeczki, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pozdrawiam również, te domowe dżemy są pyszne :)

      Usuń
  4. Masz rację to teraz najpiękniejszy okres, kiedy mamy owoce i możemy jeść na surowo, prosto z krzaka. I robić takie wspaniałe przetwory. Dżemik porzeczkowy na zimę jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jaka przyjemność jesienią lub zimą otworzyć sobie słoiczek dżemu :)

      Usuń
  5. Taki domowy dżem musi być pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. niebo w gębie:) nie ma to jak swoje przetwory:) podeślij choć słoiczek twoich wspaniałości;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, zapraszam do siebie zawsze to weselej zjeść w towarzystwie ;)

      Usuń
  7. Moja mam robiła wczoraj podobny dżem - po prostu pychota!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś podziękowałabym z taki dżem, bo porzeczek nie trawiłam, a dzisiaj dałabym się pokroić za nawet ociupinkę;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no widzisz jak to smaki się zmieniają, dżemik polecam jak najbardziej :)

      Usuń
  9. Bardzo lubię dżemy porzeczkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mamy na prawdę podobne smaki- uwielbiam takie kwaskowate dżemiki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Domowe przetwory-to jest to co najbardziej lubię:-)

    OdpowiedzUsuń