czwartek, 12 czerwca 2014

polędwiczki wieprzowe w sosie pieczarkowym



Dzisiejszy dzień nie jest już tak upalny jak poprzedni , więc przyjemnie było gotować obiad :)
Delikatne mięso, w moim ulubionym - pieczarkowym sosie.
Jako dodatek ,zamiast ziemniaków,  wybrałam makaron ( ku radości dzieci ;).
Polecam serdecznie!

Składniki:
- 2 polędwiczki wieprzowe ( u mnie ok. 800g)
- 250 g pieczarek
- 2 łyżki mąki pszennej
- 2 łyżki masła
- 400 ml bulionu warzywnego
- 200 ml mleka
- sól, pieprz
-  natka pietruszki

Mięso oczyszczamy z błon , myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym.
Kroimy w plastry (grubości mniej więcej 1,5 cm) i smażymy na złoty kolor.

Na większej patelni topimy masło i zasmażamy mąkę. Dodajemy bulion zmieszany z mlekiem , energicznie mieszamy i gotujemy na małym ogniu. Następnie dorzucamy pokrojone w plasterki pieczarki. Sos doprawiamy solą, pieprzem i na koniec wkładamy do niego podsmażone polędwiczki. Patelnię przykrywamy i całość dusimy aż mięso będzie miękkie.
Jeżeli trzeba ponownie doprawiamy i  posypujemy wszystko natką pietruszki.

Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Bardzo lubię delikatną polędwicę. A do tego podałaś z moimi ulubionymi kokardkami :) i pyszny sosik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też bardzo lubię ten makaron:) mogłabym jeść go codziennie!

      Usuń
  2. ale zgranie, ja ostatnio tez miałam polędwiczki z pieczarkami:0 uwielbiamy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Karmelku dziś to jest cudowna pogoda, ciepło, ale nie upalnie! Szalej w kuchni, a ja będę się częstować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmniam... jak pięknie wyglądają.... aż szkoda jeść;p

    pozdrawiam ciepło,
    marcela

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie obiady! Twoje danie wygląda baaardzo apetycznie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej ślinka mi cieknie :) Chyba nie powinnam tu wchodzić o tej godzinie bo muszę coś zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki kobitki, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń