piątek, 25 maja 2012

tort z owocami

Z okazji Dnia Matki przygotowałam tort śmietanowy z owocami, ale tym razem na biszkopcie kakaowym. Tort jest ze śmietaną, więc jest lekki i nie przesłodzony :) Owoce dodajemy według uznania. Mogą to być truskawki, brzoskwinie, wiśnie, czyli co kto lubi :))

Składniki na biszkopt:
- 5 jaj całych
- 1 szkl cukru
- 1 i 1/2 szkl mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 i 1/2 łyżki kakao

Jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao, miksujemy na gładkie ciasto. Wlewamy do tortownicy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok 30 minut. Ja używam tortownicy o średnicy 24cm. Dno wykładam papierem do pieczenia.
Po upieczeniu i wystudzeniu dzielimy na 3 blaty.

Masa śmietanowa:
- 400 ml śmietany 30%
- 250 g serka mascarpone
- niepełna szkl cukru pudru

Śmietankę ubijamy z cukrem na sztywno, dodajemy serek i mieszamy krótko na wolnych obrotach do połączenia składników.

Każdy blat nasączamy przegotowaną wodą z cukrem lub sokiem z brzoskwiń rozcieńczonym wodą ( tak jak  ja w tym przypadku). Następnie smarujemy masą śmietanową i układamy owoce ( użyłam brzoskwiń z puszki i świeżych truskawek). Wierzch dekorujemy według uznania. Ja ułożyłam owoce, a   boki obsypałam kawałeczkami czekolady.
Najlepiej tort zrobić dzień wcześniej, żeby spokojnie postał przez noc w lodówce:))  - o ile ktoś to wytrzyma;))
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Wygląda super apetycznie! Uwielbiam mieszankę mascarpone z kremówką mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:)) Mascarpone i śmietanka to faktycznie rewelacja!! też bardzo lubię:))

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowny! a jak pięknie wystrojony!ślinka mi leci na sam widok,,,przypuszczam że każdy był zachwycony,,,,)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki!! no trzeba przyznać, że był pyszny i się bardzo podobał:)) Torty śmietanowe są moim zdaniem najlepsze, bo ja za kremami nie przepadam i moja rodzinka też raczej woli lżejsze wersje. taki owocowy jest najlepszym wyjściem:)

      Usuń
  4. Mmmm! Pyszności, chyba muszę taki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję, polecam bo nie jest trudny do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń