czwartek, 31 maja 2012

ciasto z budyniem

Świetne ciasto z budyniem i owocami :) Nie jest trudne do zrobienia, wymaga tylko trochę cierpliwości, ponieważ ciasto troszkę klei się do rąk przy zagniataniu. Ale jak  przygotujemy ciasto  pozostanie nam już tylko przyjemność jedzenia :))

Składniki:
- 3 szkl mąki
- 3/4 szkl cukru
- 1 całe jajko
- 2 żółtka
- 1 margaryna
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki śmietany
- dowolne owoce - ja wykorzystałam wiśnie
- 3 budynie śmietankowe lub waniliowe
- 1 l mleka

Z mąki, margaryny, jajek, cukru, proszku do pieczenia i śmietany zagniatamy ciasto. Nie należy się zrażać, kiedy będzie się kleiło do rąk i nie trzeba podsypywać mąką (!). Ciasto dzielimy na dwie części. Jedną wygniatamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia ( ja użyłam dużej tortownicy). Na ciasto układamy owoce. Mogą to być jabłka, brzoskwinie, wiśnie itd.
3 budynie gotujemy w litrze mleka, słodzimy jeśli są bez cukru. Gorące wylewamy na ciasto z owocami. Wierzch przykrywamy drugą połową ciasta. Ja wygniatam po kawałeczku w palcach i układam jeden obok drugiego aż zakryję warstwę z budyniem.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni , na ok 1 godzinę ( w zależności od piekarnika czas pieczenia może być  krótszy, ciasto powinno mieć ładny złoty kolor ).
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz