sobota, 10 stycznia 2015

makaron domowy




W sobotę zwykle  mam więcej czasu na gotowanie, dlatego postanowiłam zabrać się za makaron, który wykorzystam do zupy, np.rosołu.
Nie jest trudny do przygotowania, a smakuje o niebo lepiej od tego kupionego w sklepie.
Wystarczy tylko trochę siły :) Nie posiadam maszynki do makaronu, dlatego potrzebowałam więcej czasu na dokładne rozwałkowanie ciasta.
Proporcje zawsze są takie same, czyli 
- na 100 g mąki
- 1 jajko
w zależności od potrzebnej ilości makaronu, zwiększamy ilość składników.

Jajka mogą mieć różną wielkość, dlatego jeżeli uznacie, że ciasto jest zbyt twarde, dodajcie łyżkę lub dwie wody.
Na blat/ stolnicę wysypujemy mąkę, robimy dołek i wbijamy jajka.
Zagniatamy elastyczne, dosyć twardawe ciasto.
Wkładamy je do torebki foliowej i odkładamy na 20- 30 minut.
Po tym czasie ciasto dzielimy np. na dwie części , żeby było łatwiej i staramy się je rozwałkować jak najcieniej ( podsypując mąką).
Następnie posypujemy je delikatnie mąką i pozostawiamy na kilka minut.
Potem zwijamy w luźny rulon i kroimy na paseczki cienkie lub grubsze, w zależności do czego makaron zużyjemy.
Gotujemy go w osolonej wodzie  3 minuty ( jeśli jest cienki - grubszy dłużej) .
Przelewamy zimną wodą i gotowe :)

Smacznego!

34 komentarze:

  1. Wow! Od lat nie jadłam... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o ja też dawno nie jadłam domowego makaronu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnnnniam! Makaron domowy jest o niebo lepszy od sklepowego!

    PS. Chciałabym Serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w moim czekoladowym konkursie! Więcej szczególów na moim blogu !

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie smaki z dzieciństwa :) Dawno już nie jadłam domowego makaronu, a taki pyszny zawsze był...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam gorąco , warto zrobić i przypomnieć sobie smak dzieciństwa:)

      Usuń
  5. Domowy makaron, pysznosci, nic nie zastapi ich smaku

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja babcia nadal robi domowy makaron, zupa smakuje o wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie:) ja chętnie wróciłabym do czasów obiadów u babci!

      Usuń
  7. Od czasu do czasu pozwalam sobie na takie małe szaleństwo :) Niedzielny rosół z domowym makaronem - pychota!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pracowita kobietka z Ciebie! ;) Pysznie i domowo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki domowy makaron zawsze robiła moja Mama. Był najlepszy. Fajnie jest zrobić i ususzyć i mieć właśnie najlepszy makaron domowy. Chyba zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Krysiu , ja taki makaron pamiętam z dzieciństwa:) pycha, warto zrobić!

      Usuń
  10. Taki makaron zjadam u rodziców - ja jestem zbyt leniwa by sama zrobić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam takie dania, które tylko jem u mamy bo sama jakoś też nie mogę się za nie zabrać, zresztą mamie nikt nie dorówna:)

      Usuń
  11. Mama zawsze robiła taki domowy makaron w dużych ilościach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama wie, co dobre:) fajnie, że taki makaron można przechować na potem.

      Usuń
  12. Super, moja babcia zawsze robiła makaron domowy i podawała nam ze śmietaną i cukrem, mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba wszystkim nam kiedyś babcie robiły taki makaron:) pamiętam, jak suszył się u babci i czekałam, kiedy będzie obiad!

      Usuń
  13. Ile tutaj ciekawych przepisów:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja babcia tylko robiła taki domowy do rosołu...:-) Podziwiam Cię, że Ci się chciało:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj nie ma co podziwiać, czas już był najwyższy wziąć się za makaron :))

      Usuń
  15. pamiętam jak babcia robiła, to był smak :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja babcia robiła tylko taki, teraz juz nie moze zrobić ze wzgledu na chorobę ale domowy jest niezastąpiony!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też pamiętam taki makaron , jaki robiła moja babcia....ech to były czasy:)

      Usuń