niedziela, 2 grudnia 2012

ciastka z kaszy manny

Co zrobić z nadmiarem kaszki manny? Najszybciej i najprościej  - ciasteczka :) Ja zużyłam  kaszkę, a dzieci ucieszyły się z małych słodkości!

Składniki:
- 2 szkl mąki
- 2 szkl kaszy manny
- 1 szkl cukru
- 2 łyżki cukru z wanilią
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 jajka
- 200 g masła roślinnego stopionego

Składniki sypkie mieszamy w misce, dodajemy jajka i masło, wyrabiamy ciasto.
Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, z ciasta formujemy kulki, spłaszczamy i układamy w niewielkich odstępach. (Wyszło mi 35 ciasteczek)
Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na ok. 18-19 minut.
Gotowe ciasteczka można posypać pudrem, ale ja dla odmiany posypałam słodkim kakao, ku radości moich dzieci:))

Smacznego!

39 komentarzy:

  1. takich ciasteczek nie znałam:) szybciutko się je robi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. kolejne ciastka, których muszę spróbować :) świetne są!

    OdpowiedzUsuń
  3. super ciasteczka, zastanawia mnie teraz jak smakują, pychota na pewno, bardzo fajnie Ci wyszły, muszę spróbować, pozdrawiam (nogawkuchni.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki dziewczyny, polecam, ekspresowa robota! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No pacz nigdy bym na takie coś nie wpadła:)
    Gratuluje pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka z manny? To dopiero pomysł :) Muszą być smakowite

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś robiłam i mogę powiedzieć, że są pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie tak jest:)i do tego szybciutko się robi:)

      Usuń
  8. Pamiętam jak byłam mała, to mama też takie coś robiła. Smak dzieciństwa jak dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie ja muszę podpytać mamę o jeszcze jakieś przepisy :)

      Usuń
  9. Nie pomyślałabym o mannie w formie ciasteczek ;) Fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  10. oooo koniecznie muszę takie zrobić:) nie dość, że fajowo wyglądają, to uwielbiamy kaszkę mannę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdrowa wersja słodyczy, kasza manna jest warta polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czarodziejka z Ciebie! Taka na słodko! Bardzo udany wypiek;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też kiedyś zrobiłam ciasteczka z nadmiaru kaszy manny:) Wyszły naprawdę pyszne:) Twoje też na takie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, są bardzo pyszne, na pewno będzie powtórka:)

      Usuń
  14. Ja niestety nie dysponuję nadmiarem kaszki.. prawie mi się już skończyła.. ale jak kupie.. to czemu by nie zrobić:)? świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę kiedyś zrobić :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. no ja to bym sobie takie ciastko od razu wszamała :)

    OdpowiedzUsuń
  17. muszę spróbować, bo brzmi małokalorycznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, no będzie mniej kalorycznie jak pomniejszysz ilość cukru:) ale warte są tych kalorii! :)

      Usuń
  18. o! A to się chyba nadaje dla weganki :) No nieźle! Super! Naprawdę każdy przepis kojarzy mi się z domem. Fajnie, że takie blogi istnieją :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, za miłe słowa i zapraszam częściej:)

      Usuń
  19. Mogę zrobić ze zwykłą margaryną zamiast masła roślinnego ? bo zrobiłabym teraz ale mam tylko margarynę Palme

    OdpowiedzUsuń
  20. Brzmi pysznie , musze spróbować :) a ogólnie podsumowując ma Pani świetne przepisy, pomysłowe. Dziękuję za wiele podpowiedzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie się pieką :) Wyszły bardzo dobre. Pierwszy raz jem ciastka z kaszą manną. Zmieniłam przepis, bo nie miałam składników: dodałam jedno jajko , 150 ml jogurtu naturalnego i trochę oleju zamiast 2 jajek i masła a jednak wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że się udały i smakowały!:)

      Usuń