niedziela, 21 października 2012

murzynek II

Piekłam już murzynka wcześniej i zamieszczałam zdjęcie na blogu, ale tym razem zrobiłam dużą blachę :) taką dla dużej rodziny, na niedzielny wieczór! Może coś zostanie na jutro....albo i nie:)
Polecam Wam bardzo to ciasto, znane wszystkim, smaczne i w sam raz do mleka :)

Składniki:
- 2 szkl mleka
- 2 szkl cukru
- 2 łyżki cukru z wanilią
- 1 margaryna
- 2 łyżki dżemu truskawkowego
- 3 jajka
- 2 i 1/2 łyżeczki sody
- 3 łyżki kakao
- 4 szkl mąki

Margarynę rozpuszczamy na wolnym ogniu z mlekiem, cukrem i cukrem z wanilią( nie dopuszczamy do wrzenia). Studzimy.
Następnie dodajemy pozostałe składniki i dokładnie miksujemy.
Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni na 55 minut. (najlepiej sprawdzić patyczkiem)
Po wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem lub polewamy czekoladą.

Smacznego!

16 komentarzy:

  1. pycha!:) x czasu już nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. oj zjadłabym :) muszę w końcu zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Klasyka w wypiekach mojej mamy. Własnoręcznie jeszcze nigdy go nie robiłam, zawsze dochodzę do wniosku, że nie będe go piec bo w wykonaniu mamy jest najlepszy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wiadomo, że mamy zawsze najlepsze! ale można upiec i zaskoczyć mamę:)

      Usuń
  4. ciasto z dawnych lat:)
    często się u mnie w domku piekło murzynka do weekendowej kawki:)
    mam sentyment do tego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie wsadziłam do piekarnika i czekam na ciacho;)Mam nadzieję, że choć po części bedzie smakował jak mojej babci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obawiam się, że smaki Babcinych wypieków są niedoścignione:))

      Usuń
  6. Upiekłam wg przepisu i polałam czekoladą. Wszystkim bardzo smakuje. Dziękuję za przepis i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń